Taloussanomat
Lue uutinen mobiilisivustolla

Elisa soittaa jonottajalle

Kuva: Antti Aimo-Koivisto / Lehtikuva

21.3.2012 17:08 Elisa otti käyttöönsä takaisinsoitot asiakaspalvelun ruuhka-aikoina.

Telekonserni Elisa alkoi tarjota ilmaista mahdollisuutta takaisinsoittoon silloin, kun asiakaspalvelussa on ruuhkaa. Palvelussa jonottajan paikka säilyy. Elisan edustaja soittaa hänelle takaisin "heti asiantuntijan vapauduttua".

Elisan mukaan asiakkaat ovat toivoneet takaisinsoittopalvelua. Elisa testasi sitä viime vuonna. Kevään kuluessa palvelua laajenee Saunalahden asiakkaille.

Elisan kilpailija Sonera on viemässä ajatuksen vieläkin pidemmälle. Teleyhtiö palkitsi helmikuussa idean, jossa jonottamisesta voidaan luopua kokonaan. Asiakas valitsee vastapalvelun, nauhoittaa ongelmansa ja tallenne jää jonottamaan. Sonera soittaa takaisin, kun se on tehnyt esivalmistelut ratkaisun.

Teleyhtiöiden puhelinpalveluilla on kehno maine toisinaan pitkien jonotusaikojen vuoksi. Elisan mukaan suuri asiakastyytymättömyyttä aiheuttava asia puhelinpalveluissa on niiden ajoittainen ruuhkaisuus.

Viime aikoina suuntana on ollut itsepalvelun lisääminen.

Jutun kirjoitti: Tuomas Linnake

Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.

Kommentit (2)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Ohhoh onpas todellakin Uutta ja Kehittynyttä. Eräällä vakuutusyhtiöllähän tuollainen on ollut jo vuosia - tosin siellä se "ruuhka" tuntuu olevan päällä 24/7 eikä ilman tuota takaisinsoittoa homma toimisi alkuunkaan.
Anonyymi: Nimetön 22.3.2012 12:11

Anonyymi
Toivottavasti Elisa soittaa tälläkertaa minulle takaisin. Olen vuosin mittaan jättänyt useita soittopyyntöjä, eikä kukaan ole niihin vastannut.

Elisan asiakaspalvelu on suorastaan huono vitsi..
Anonyymi: Nimetön 22.3.2012 12:31
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Uusimmat uutiset

Digiyesterday

2009

Viisi vuotta sitten

Microsoft taipui EU:n edessä

25.07.2009 Microsoft haluaa nyt tarjota uuden Windows 7 käyttäjille mahdollisuuden valita itse internetselaimensa. EU:n kilpailuviranomaiset ovat aiemmin todenneet, että Windowsien mukana automaattisesti tullut Microsoftin Internet Explorer häiritsee kilpailua.


2011

Kolme vuotta sitten

Facebook-kanne veti vesiperän

25.07.2011 Tyler ja Cameron Winklevoss saivat taas lunta tupaan, kun oikeus hylkäsi heidän viimeisimmän Facebook-kanteensa.

.