Taloussanomat
Lue uutinen mobiilisivustolla

Facebook osti mobiilia asiakasuskollisuutta

Facebookin ostama Tagtile markkinoi kauppojen tuotteita kanta-asiakkaille.
Kuva: Ruutukaappaus

16.4.2012 09:06 Facebookin sijoitukset mobiiliosaamiseen jatkuvat. Miljardin dollarin Instagram-ostoksen jälkeen maailman suurin yhteisöpalvelu on napannut asiakasseurantaa ja mobiilimarkkinointia yhdistävän Tagtilen.

Sanfranciscolainen startup-yritys Tagtile kertoi verkkopalvelussaan, että Facebook on ostanut käytännössä koko yhtiön. Kaupan yksityiskohtia ei ole kerrottu julkisuuteen.

Ensi kuussa pörssiin listautuva Facebook vahvisti kaupan uutistoimisto Bloombergille sähköpostiviestillä, jonka mukaan Tagtilen perustajat siirtyvät Facebookiin.

Tagtilen palvelu kerää ajantasaista tietoa kaupoista, seuraa asiakaskunnan vierailutiheyttä ja välittää kaupan tarjoukset suoraan asiakkaiden matkapuhelimiin. Asiasta kertoi muun muassa Los Angeles Times.

Jutun kirjoitti: Digitoday

Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.

Kommentoi

Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Uusimmat uutiset

Digiyesterday


2011

Kolme vuotta sitten

IPad oli mustan perjantain tähtiasiakas

28.11.2011 Kivijalkakauppojen varaslähtö mustan perjantain alennusmyynteihin ei hidastanut amerikkalaisten verkkokauppojen liiketoimintaa. Niiden myynti kasvoi 26 prosenttia viime vuodesta, kun fyysisten liikkeiden myynnin kasvu oli seitsemän prosenttia.

.