Taloussanomat

Puhelimilla kasvanut Verkkokauppa.com etsii uusia varastoja

Verkkokauppa.comin toimitusjohtaja Samuli Seppälä.
Kuva: Rio Gandara

12.2.2016 11:34 Verkkokauppa.comin kasvu jatkui vahvana. Yhtiö etsii tällä hetkellä uusia varastoratkaisuja Helsingin alueella.

Verkkokauppa.comin liikevaihto kasvoi loka–joulukuussa 24 prosenttia 107,6 miljoonaan euroon. Vuotta aiemmin liikevaihtoa kertyi 86,6 miljoonaa euroa.

Liikevaihtoa kasvattivat etenkin puhelimien, televisioiden, kellojen sekä pienten ja isojen kodinkoneiden hyvin sujunut myynti.

Yhtiön liikevoitto ilman kertaluonteisia eriä kasvoi 4,9 miljoonaan euroon vuotta aiemmasta 2,7 miljoonasta eurosta.

– Vähittäiskaupan siirtyessä yhä enenevässä määrin verkkoon on yhtiön valmistauduttava paremmin tulevaan kasvuun. Nykyisen, Helsingin myymälän viereisen, Bunkkeri-varaston käyttö päättyy seuraavan yhden tai kahden vuoden aikana, ja yhtiö tutkii vaihtoehtoisia varastointiratkaisuja Helsingin alueella, Verkkokauppa.comin toimitusjohtaja Samuli Seppälä sanoo tiedotteessa.

– Vaikka Verkkokauppa.comin toiminta on erittäin tehokasta ja kustannukset matalat, yhtiö etsii jatkuvasti uusia tapoja ostovoimansa kasvattamiseen. Ostoyhteistyö ja viime vuoden sijoitus ruotsalaiseen Vitvaruexperten.com:iin olivat askeleita tähän suuntaan, hän jatkaa.

Verkkokauppa.comin hallitus ehdottaa, että viime vuodelta maksetaan 0,15 euroa osinkoa.

Yhtiö uskoo, että liikevaihto ja liikevoitto kasvavat edelleen tänä vuonna viime vuoteen verrattuna.

Jutun kirjoitti: Taloussanomat

Taloussanomat

Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.

Kommentit (2)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
"Nykyään yleensä aina kalliimpi."
- oLLA Yrittäjänä suomessa! Paska Teosto


Tuo on totta! 4.4 miljoonan Teostomaksun sai tämä yrittäjä, maksoikohan verkkopankilla! Vaiko sentin kolikoilla!

Tyhmä-Osto Teosto, jäit loiseksi tälläkin kertaa, harhah!
Jos ylettää, ala warettaa
Anonyymi: Sloganiksi 14.2.2016 11:21

Anonyymi
On se kumma, miten Verkkokauppa.com menestyy ja menestyy.. itselläni on usealta vuodelta monta eri kokemusta kyseisen yrityksen reklamaatio-osaston kanssa, voin kertoa ettei mikään asiointi minkään liikkeen kanssa ole ollut niin mahdotonta, hankalaa ja epäasiallista kuin Verkkokauppa.comin huollon ja reklamaatio-osaston kanssa on. Sopii vaan toivoa, ettei ostetussa tuotteessa ole mitään vialla, tai ettei siihen tule mitään vikaa. Silloin meinaan toivoo hyvin suuresti, että tuote olisikin ostettu jostain muualta. Reklisosaston kanssa asiointi on kuin asioisi kolmevuotiaan pikkulapsen kanssa, joka sanoo tuotetta näkemättä että "siinä ei ole mitään vikaa" :D
Anonyymi: Verkkokuppacom 15.2.2016 16:50
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Uusimmat uutiset

Digiyesterday


2013

Kolme vuotta sitten

Apple puskee autoihin, mutta Siri ei ymmärrä

30.07.2013 Uusia Applen ohjelmistolla varustettuja autoja on tulossa markkinoille loppuvuonna. General Motors on jo hypännyt teknologiajätin kelkkaan, ja aasialaiset autojätit odottavat jonossa. Yhtiön nimeen vannovia kuluttajia uutinen voi innostaa, mutta epäilijöitä riittää.

.