Taloussanomat

"Teslalle koittavat kohtalon hetket"

Kuva: LUCY NICHOLSON

14.3.2016 13:00 Sähköautovalmistaja Teslaa läheltä seuraava salkunhoitaja arvioi Sydney Morning Heraldin haastattelussa yhtiön elävän ratkaisevia aikoja.

Marsico Capitalin salkunhoitaja Brandon Geisler, joka omisti Teslan osakkeita yhtiön alkuaikoina, arvioi Teslan edenneen ratkaisevaan vaiheeseen tulevaisuutensa kannalta.

– Tämä ja ensi vuosi ovat kriittisiä, Geisler sanoi Sydney Morning Heraldille.

Geisler ei enää omista Teslan osakkeita. Hän on huolissaan ennen kaikkea Teslan kyvystä valmistaa ja toimittaa tarpeeksi autoja markkinoille. Yhtiötä koetellaan piakkoin, kun se on julkaisemassa entistä enemmän massamarkkinoille suunnatun Model 3 -mallin maaliskuun lopussa. Yhdysvalloissa hinta asettuu 35 000 dollariin.

Tähän asti Tesla on myynyt vain luksusautoja, eli ennen kaikkea Model S -urheiluautoja ja vähemmässä määrin uutta Model X -crossover-mallia. Silti yhtiö on kärsinyt jatkuvista tuotanto-ongelmista, Sydney Morning Herald huomauttaa.

Toisaalta Brandon Geisler odottaa, että Model 3 voi käynnistää Teslassa "uskomattoman menestyksekkään aikakauden".

Teslan osake vajosi kahden vuoden pohjalukemiin helmikuussa. Silti osake on melkein tuhat prosenttia vuoden 2010 listautumishintaa ylempänä.

Ja kuten lehti asian ilmaisee, "historia on osoittanut, että on tyhmää lyödä vetoa [Teslan perustajaa] Elon Muskia vastaan".

Jutun kirjoitti: Digitoday

Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.

Kommentit (5)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Toi aNALyytikko on kaksi kertaa päivässä yhtä oikeassa, kuin käkikello.

Tesla voi loistavan hyvin ja ottomoottorin taival on ohi. Aurinkopaneelien teho kasvaa Mooren lain mukaan.
Anonyymi: Kukkuu 14.3.2016 22:04

Rekisteröitynyt käyttäjä
Elon Musk- ainoalaatuinen kaveri. tekee mahdottomasta businesta monella saralla.
Rekisteröitynyt käyttäjä: ABC123 14.3.2016 22:25

Anonyymi
Tänne suomeen vain tuotantolinja. Ai niin, eihän täällä kannata tehdä töitä
Anonyymi: GODBLESSAMERICA 14.3.2016 23:31

Anonyymi
Saksalaismerkit tulevat kun aika on kypsä. Nykyinen raakaöljyn kriisi vaikuttaa siihen että on ostajan ja kuluttajan markkinat käynnissä.Öljy jalostamot painavat täysillä ja raaka aine on edullista. kaikki tämä antaa aikaa siirtyä polttomoottori autoista sähkö autoihin. saksalaiset tulevat sitten kun laatu on taattu markkinoille Mersuineen,Bemareineen ja Audeinen. Nyt on hyvä seurata mitä virheitä ja lastentauteja Tesla tekee tullessaan. sähköautot tulevat vasta noin 10 vuoden päästä aikaisintaan kunnolla suuren kuluttajakunnan käyttöön kun ajo kantamat alkavat olla n. 500 km päivässä. Ja lataus aika puolituntia maksimissaan. Siinä kun käypi syömässä niin akut on ladattu. samoin aina kun pyörät autossa pyörii niin akku latautuu. Aivan kuten entis ajan dynamo oli polkupyörissä. Nyt vaan energianotto muualta voimansiirrosta kuin pyörästä. ratkaisu on jo tiedossa esimerkiksi Suomessa. Suomessa on myös uusiutuvista raaka aineista dieselin valmistus niin pitkällä että diesel koneet tulevat olemaan tulevaisuudessa vielä hyvin pitkään käytössä. samoin hypridi yhdistelmä dieselkone ja sähkö. Nyt alkaa olla maamme teollisuudessa saneeraukset tehty
hyvin pikälle. nyt vaan julkisella puolella samat toimet niin kahden vuoden päästä ollaan jo täydessä vauhdissa kohti parempaa. Näen maamme talouskasvun hyvin todennäköisenä jo nyt. Nyt ei pidä tehdä tyhmiä lyhyt näköisiä päätöksiä nyt on nähtävä nenäänsä pidemmälle.
Anonyymi: vaiisasmies 15.3.2016 8:59

Anonyymi
Kurssi pohjilla 143 helmikuussa ja nyt 215.
Anonyymi: Tesla85 15.3.2016 10:58
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Uusimmat uutiset

Digiyesterday

2011

Viisi vuotta sitten

Hakkerit pommittavat Etelä-Koreaa

30.07.2011 Etelä-Koreassa on käynnissä kaikkien aikojen verkkosota. Hakkerit ovat vieneet jo 35 miljoonan käyttäjän tiedot. Viranomaiset uskovat Kiinan olevan hyökkäysten takana.


2013

Kolme vuotta sitten

HS: Taas löytyi uusi julkinen it-kämmi

30.07.2013 Helsingin kaupunki näyttää jatkavan värikästä sarjaa julkisista it-projekteista, jotka eivät ole sujuneet ihan oppikirjan mukaan. Helsingin Sanomien mukaan outouksia on ollut sähköisen asiointijärjestelmän hankinnassa.

.