Taloussanomat
Sormenjälkitunniste

Ranskassa kokeillaan langattomia NFC-lompakoita

25.2.2009 07:49 Kaksi yhtiötä tuottaa langattoman lompakon yhteistyönä.

Ranskalainen TazCard on NFC-teknologiaa käyttävä "langaton lompakko". NFC eli Near Field Communication on lähietäisyyksillä toimiva tekniikka, jonka avulla laitteet voivat keskustella toistensa kanssa.

Atmelin ja ranskalaisen TazTagin yhteistyönä valmistava TazCard on luottokortin kokoinen ja tunnistaa käyttäjän sormenjäljen perusteella. Maksuominaisuuksien lisäksi TazCard soveltuu esimerkiksi kulunvalvontaan.

Lue myösTutkimusyhtiö povaa kännykästä uutta lompakkoa
Jutun kirjoitti: Olli Sulopuisto

Olli Sulopuisto

Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.

Kommentit (0)

Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Uusimmat uutiset

Digiyesterday

2011

Viisi vuotta sitten

Sveitsiläispuolue haluaa kieltää tylsät Powerpoint-esitykset

29.08.2011 Sveitsiin on perustettu Powerpoint-esityksiä vastustava puolue. Puolueen tavoitteena on herättää keskustelua huonoista Powerpoint-esityksistä sekä parantaa niiden laatua.


2013

Kolme vuotta sitten

Ruuan verkkokauppa: Harva ostaa, mutta kilpailu kiihtyy

29.08.2013 Uusin tulokas alalla on Ruoka.net, jonka jakeluverkko kattaa merkittävän osan suomalaisista kotitalouksista. Enemmistö asiakkaista on yhä yrityksiä.

.