Taloussanomat
Lue uutinen mobiilisivustolla
IDC: torjuntaohjelmien myynti kasvaa 42 prosenttia vuosittain

Roskapostin torjujat vuolevat kultaa lähivuosina

25.2.2005 12:01 Roskapostin torjuntaa tarjoavat yritykset tekevät tutkimusyhtiö IDC:n uuden ennusteen mukaan lähivuosina kasoittain rahaa. Torjuntaohjelmia myytiin toissa vuonna 300 miljoonalla dollarilla, mutta vuonna 2008 myynti yltää jo 1,7 miljardiin dollariin.

- Mahdollinen tehokkuuden ja tarkkuuden parantaminen ja kustannusten pienentäminen tulevina vuosina riippuvat siitä, kuinka hyvin roskapostintorjuntaohjelmat pysyvät mukana roskapostin uudistusten mukana, kertoo IDC:n analyytikko Brian Burke.

Torjunnan myynti kasvaa 42 prosentin vuosivauhdilla. Ripeää kasvua selittää esimerkiksi se, että roskaposti on yrityksille suuri riesa: Marylandin yliopiston hiljattain tekemän tutkimuksen mukaan pelkästään amerikkalaisille yrityksille koituu spammin tuhoamisesta 21 miljardin dollarin vuosikustannukset.

Jutun kirjoitti: Markku Reiss

Markku Reiss

Mainitut yritykset

Kommentoi

Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Uusimmat uutiset

Digiyesterday

2009

Viisi vuotta sitten

Analyytikko: Liian villi Nokia-huhu

23.09.2009 EQ Pankin analyytikko Jari Honko pitää Nokia–Palm-fuusiota hyvin epätodennäköisenä. Huhut Nokian kiinnostuksesta ostaa kämmenlaitevalmistaja käynnistyivät tiistaina.


2011

Kolme vuotta sitten

Tieto puolustautuu: Epäonnistumiset johtuvat epäselvistä tavoitteista

23.09.2011 Tietotekniikkayhtiöiden johtajat torjuvat Valtiontalouden tarkastusviraston väitteet ammattitaidottomuudesta. Jos hanke epäonnistuu, syytä on sysissä ja sepissä, sanoo Fujitsun toimitusjohtaja Yrjänä Ahto. Myös Tieto ja Logica ovat samoilla linjoilla.

.