Taloussanomat
Lue uutinen mobiilisivustolla
Oma uudistus hivutettiin voimaan

Nordea kauhistelee Sampo Pankin kertarysäystä

Nordean mukaan käyttäjien epävarmuus tekee hallaa kaikille verkkopankeille.

26.3.2008 14:52 Sampon Pankin verkkopankin ongelmat syövät koko alan uskottavuutta, sanoo Nordean johtaja.

Sampo Pankin toista päivää jatkuvat verkkopalveluongelmat tekevät hallaa kaikille pankeille.

– Tämä epävarmuus ei ole hyväksi verkkopankkien luottamukselle yleensä. Varsinkin, jos ongelmat jatkuvat pitkään, ne syövät kaikkien uskottavuutta, pohtii Nordean kotitalousasiakkaista vastaava johtaja Jussi Mekkonen.

Mekkonen toivookin, että kilpailija saa palvelunsa kuntoon mahdollisimman pian.

Sampo Pankin tekemä kertarysäys tietojärjestelmän uudistuksessa kauhistuttaa pankkimiestä.

– Kyllä se tuntuu hurjalta. Järjestelmiin tulee testaamisen jälkeenkin aina virhetilanteita. Kun uudistetaan kaikki yhtä aikaa ja vielä verkkopankkikin – kyllä se aika hurja projekti on.

Kiukustuneiden Sampo Pankin
asiakkaiden pankinvaihtouhkailut eivät ainakaan vielä näy Nordeassa, vaikka Nordean asiakaspalvelukeskus on Mekkosen mukaan saanut normaalia enemmän puheluita tällä viikolla. Yhden tai kahden päivän perusteella hän ei vielä puhu mistään isosta ryntäyksestä.

– Uskon, että kuluttajat osaavat tehdä itsenäisiä päätöksiä. Jos he kokevat, että nykyinen palveluntarjoaja ei pysty toimimaan tyydyttävästi, he hakevat muita ratkaisuja.

Mekkonen kuitenkin kieltää, että Nordea aikoisi erityisesti käyttää hyväkseen kilpailijan ahdinkoa asiakashankinnassa.

Nordea uudisti verkkopankkinsa reilut kaksi vuotta sitten. Muutos sujui kohtuullisen kivuttomasti. Henkilökunta pilotoi uudistusta, ja vähän kerrallaan uudistukseen otettiin mukaan uusia asiakasryhmiä. Ongelmat pysyivät Mekkosen mukaan pienessä piirissä ja niitä pystyttiin hallitsemaan.

– Niin pystyimme karsimaan kaikkein suurimmat ongelmat. Testaamisen jälkeenkin tulee aina ongelmia.

Jutun kirjoitti: Sirkku Taponen

Sirkku Taponen

Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.

Mainitut yritykset

Kommentoi

Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Uusimmat uutiset

Digiyesterday

2009

Viisi vuotta sitten

The Pirate Bay -rommi on jo pakkausta vaille valmis

23.07.2009 Pieni ruotsalainen juomayhtiö kertoo saaneensa tavaramerkin The Pirate Bay -nimeen. Yhtiön toimitusjohtajan mukaan tuote on pakkausta vaille valmis.

.