Taloussanomat
Lue uutinen mobiilisivustolla
Tukea naisten tennikselle

Sony Ericsson markkinoi WTA:n avulla

Sony Ericssonin Miles Flint uskoo naistenniksen voimaan ja uusiin markkinoinnin menetelmiin.

5.1.2005 11:54 Kännykkäyhtiö Sony Ericsson on tehnyt kuusi vuotta kestävän ja 88 miljoonan dollarin arvoisen sopimuksen naisten ammattilaistennistä organisoivan WTA:n kanssa. Sony Ericssonista tulee turneen pääsponsori. Yhtiö haluaa kehittää kuluttajamarkkinointiaan suuressa suosiossa paistattelevan naistenniksen kautta.

Sony Ericssonin sponsorisopimuksesta kertoo Wall Street Journal.

Kännykkäyhtiö ei tyydy vain näyttämään logoaan ammattilaisturnauksessa, vaan Sony Ericsson aikoo kehittää uudenlaisia lähestymistapoja sponsorointiin.

- Katsojat voivat esimerkiksi olla mobiiliyhteydessä kisajärjestäjiin ja pelaajiin. Aiomme ehkä asentaa kookkaita videotauluja kenttien liepeille, Sony Ericssonin varatoimitusjohtaja Miles Flint sanoo WSJ:lle.

Markkinointiyhtiö Relayn johtaja Wally Hayward kannustaa Sony Ericssonia kehittämään uudenlaisia sponsorointimenetelmiä.

- Kuka tahansa voi ostaa markkinointioikeuksia, jos vain rahat riittävät. Erot ja hyödyt syntyvät siitä, mitä yhtiö tekee sopimuksillaan. Luovilla ratkaisuilla sponsori erottuu kilpailijoistaan, Hayward toteaa.

Relayn Haywardin mielestä juuri urheilutapahtumista sponsorin kannattaa keskittyä kuluttajiin ja asiakkaisiin eikä niinkään itse urheilutapahtumaan. Juuri näin Sony Ericsson aikookin toimia.

WTA (Women´s Tennis Association) ja Sony Ericsson miettivät sitäkin, voisiko tuomari käyttää pistelaskussa yhtiön kännykkää perinteisen lyijykynän ja paperin sijasta.

Myös Motorola on kehitellyt epäortodoksisia markkinointikeinoja. Uutena vuotena yhtiö antoi asiakkaidensa lähettää sms-viestejä New Yorkin Times Squarelle asennettujen jättiscreenien kautta.

Jutun kirjoitti: Markku Pervilä

Markku Pervilä

Kommentoi

Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Uusimmat uutiset

Digiyesterday

2009

Viisi vuotta sitten

Scanfil siirtää töitä Viroon

21.04.2009 Elektroniikan sopimusvalmistajan Scanfilin yt-neuvottelut tytäryhtiön Sievin tehtaalla ovat päättyneet. Yhtiö irtisanoo yhteensä 31 henkilöä irtisanotaan ensi vuoden maaliskuun loppuun mennessä.


2011

Kolme vuotta sitten

Huijarit houkuttelevat menetetyillä seuraajilla

21.04.2011 Kaikkien Facebook-huijausten keskellä on hyvä muistaa, että vastaavat vedätykset ovat yhä voimissaan myös siinä toisessa suositussa sosiaalisessa mediassa – Twitterissä.

.