Taloussanomat

Sonera: Pitkästä katkosta ei tule automaattista hyvitystä

Valdur Laid
Kuva: Jarno Mela

21.1.2016 10:49 TeliaSoneran Suomen-toimitusjohtaja Valdur Laid pyytää syvästi anteeksi eilistä isoa verkkovikaa. Yhtiö ei aio maksaa automaattisesti hyvitystä pitkästä verkkokatkoksesta.

Teleoperaattori TeliaSoneran Suomen-toimitusjohtaja Valdur Laid pyytää asiakkailtaan anteeksi toissapäiväistä laajaa matkapuhelinverkon vikaa.

– Meillä on viime aikoina ollut valitettavasti monta isoa verkko- ja mobiilipalveluvikatilannetta, viimeksi eilen. Olen siitä erittäin pahoillani ja pyydän nöyrästi anteeksi, Laid sanoo yhtiön keskiviikkona Facebookissa julkaisemassa videossa.

Vikatilanne johtui Laidin mukaan matkapuhelinverkon päivitystöistä. Tilanne kuitenkin "eskaloitui" Laidin mukaan isommaksi kuin Sonerassa pahimmissa ajatuksissa pelättiin.

Laid kertoo Soneran investoivan joka vuosi yli 150 miljoonaa euroa palveluiden toimivuuteen.

– Olemme tehneet jo monta muutosta prosesseissamme laadun parantamiseksi ja varmistamiseksi, että tällaiset viat eivät tule toistumaan, Laid sanoo videolla.

Soneran verkkovika oli poikkeuksellisen laaja. Se häiritsi yhtiön asiakkaiden puhe- ja datayhteyksiä koko maassa noin yhdeksän tunnin ajan.

Sonera ei aio kuitenkaan automaattisesti antaa hyvityksiä asiakkailleen, vaikka asiakkaiden puhelut ja tekstiviestit estyivät noin yhdeksän tunnin ajan.

– Lyhytaikaisista katkoksista ei tule automaattisesti hyvitystä. Jos sinulla on korvausvaatimus, voit kirjata reklamaation, Soneran asiakaspalvelun työntekijä kertoo Facebook-videon keskustelussa.

Asiakkaiden korvausvaatimukset käsitellään tapauskohtaisesti, toinen Soneran asiakaspalvelija tarkentaa.

Jutun kirjoitti: Taloussanomat

Taloussanomat

Teksti on lisensoitu Creative Commons Nimeä-Ei muutoksia-Epäkaupallinen -lisenssillä.

Kommentit (5)

Sivut: 1
EdellinenSeuraava

Anonyymi
Olisiko Soneran aika siirtää vielä toiset 150 miljoonaa euroa johdon bonuksista palvelun laadun parantamiseen?

Ei näillä laatutasolla ja viestinnällä asiakaskantaa ainakaan kasvateta.
Anonyymi: SoneraVieAsiakasViki 21.1.2016 11:01

Anonyymi
Voisivat joskus ilahduttaa asiakkaitaan ja tehdä jonkin asian ilman valtavaa tappelua. Nyt kun ihmiset ryhtyvät hakemaan korvauksia, niin se maksaa firmalle ison kasan rahaa korvauksien lisäksi.
Anonyymi: Umpijuntit 21.1.2016 11:01

Anonyymi
ulkomaalaisen sim kortti vaihtaa automaattisesti verkkoa kun ei toimi soneran verkko :) suomipojan sim odottaa että soneran entinenPertti herää töihin, parempi pitää puhelimet toimimattomana kun oikeasti tehdä asialle jotain? ai lisäkustannuksia soneralle.. ei kiinnosta.
Anonyymi: soneramies2 21.1.2016 11:35

Anonyymi
Firman YT-politiikka rupeaa näkymään jatkuvina käyttökatkoksina. Jos siellä ei ole osaavaa porukkaa tarpeeksi ylläpitämään verkkoja, tulos on kaikille tuttu. Milloin Soneran hallitus herää ja rupeaa vaatimaan johdon päitä vadille, vai onko heidänkin bonukset sidottu lyhytaikaisten pikavoittojen puolelle?
Anonyymi: osakas 21.1.2016 14:48

Anonyymi
Soneran ongelmat eivät ole uusia.

Soneran puhelin- ja datayhteydet ovat pätkineet jo vuosien ajan. Kukaan varmoja yhteyksiä tarvitseva ei voi luottaa Soneraan.

Selityksiä Soneran asiakaspalvelussa riittää. Ja ne ovat välillä hyvin sadunomaisia tyyliin:

"Puhelimenne signaali kiertää todennäköisesti ympyrää linkkiantennin ympäri eikä saa siksi yhteyttä verkkoon".

Tuokin selitys sieltä on annettu jatkuvasti toimimattomista puhelinyhteyksistä.

Jostain syystä meni vuosia, ennen kuin Soneran toimimattomuus tuli laajempaan julkisuuteen.

Lukemattomat Soneran asiakkaat ovat kuitenkin kärsineet yhtiön palvelun heikkouksista.

Sonera on kaikin puolin ynseä ja ylimielinen yhtiö, jonka asiakkaaksi ei ole mitään syytä palata.
Anonyymi: Ei_Ikinä_Soneraa 22.1.2016 18:16
Sivut: 1
EdellinenSeuraava
Ohjeet: Pysy aiheessa ja kirjoita napakasti. Muista, että haastateltavilla, kanssakeskustelijoilla ja toimittajilla on oikeus omaan, eriävään mielipiteeseen. Ole kohtelias, äläkä tarkoituksella provosoi tai hauku muita keskustelijoita. Taloussanomat varaa oikeuden poistaa asiattomat viestit.
Lue koko keskusteluetiketti Yöaikaan lähetetyt kommentit päätyvät toimituksen tarkistettavaksi. Kommentit tarkistetaan ja hyväksytään seuraavan päivän aikana. Muina aikoina viestit ovat jälkimoderoinnissa.
Varaa oma nimimerkkisi Taloussanomien uutiskommentointiin rekisteröitymällä käyttäjäksi tai kirjaudu sisään.

Rekisteröityminen ja nimimerkin varaus eivät ole pakollisia.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.
Olet kirjautunut sisään, muttet ole vielä valinnut omaa, muille käyttäjille näkyvää nimimerkkiäsi. Varaa nimimerkki omaksesi kirjoittamalla se nimimerkki-kenttään.

Varauksen jälkeen muut eivät voi käyttää nimimerkkiäsi ja se näkyy automaattisesti kaikissa kirjoittamissasi viesteissä.

Huomioithan, ettei nimimerkkiä ei voi muuttaa jälkikäteen.

Nimimerkissä saa käyttää ainoastaan kirjaimia ja numeroita. Sen minimimitta on viisi merkkiä ja maksimi kaksikymmentä merkkiä.

Uusimmat uutiset

Digiyesterday

2011

Viisi vuotta sitten

DNA:n digi-tv voi pimentää muut kanavat

25.06.2011 Jos televisio pimenee äkkiarvaamatta, voi syynä olla DNA:n uusi lähetysverkko. Viestintäviraston mukaan DNA:n omien lähetinasemien signaalit vaikeuttavat paikoin muiden kanavien vastaanottoa. DNA on antenniverkostaan ehdolla kansainvälisen palkinnon saajaksi.


2013

Kolme vuotta sitten

Operaattorien ilmoitusvelvollisuus tietomurroista uusiksi – erikoinen porsaanreikä

25.06.2013 Operaattorien on kerrottava tietomurroista asiakkailleen tunnin sisällä. Paitsi jos tiedot on salakirjoitettu.

.